Céges tréningek segítik a kommunikáció hatékonyságának fejlesztést

2023. 11. 28. | Kommunikációs tréning

Kommunikálni mindenki szokott, de a hatékonyság és a tudatosság más-más szintjein. A céges tréningek egyik fókusz pontja a kommunikáció fejlesztése.

Kommunikáció, a csodafegyver

A helyes, átgondolt kommunikáció valódi csodafegyver, nemcsak a hétköznapi szituációkban, de a munka világában is. Amikor írásban, szóban beszélünk valakivel, információt adunk át, érzelmeket fejezünk ki, tájékoztatunk és ismereteket szerzünk.

Egy cégnél a kollégák, vezetők és beosztottak között zajlik a kommunikáció. Utasítások hangzanak el, beszámolók készülnek, a vezetők motiválják a beosztottjaikat, a csapattagok prezentálják az ötleteiket, együtt terveznek projekteket vagy véleményeket cserélnek.

Precíz szóhasználat, világos célok, szemkontaktus, artikuláció, csak néhány azok közül az eszközök közül, amik a sikeres kommunikációt biztosítani tudják. A szakmai felkészültség, a pozitív kisugárzás, a motiváltság még kevés és nem is ér célt, ha nem társul hozzájuk hatékony kommunikáció. A jó kommunikáció tanulható és fejleszthető, tehát minden cég életében érdemes beiktatni újra és újra célirányos szakmai tréningeket.

kommunikációs tréning

A szakmai kapcsolatok javítása, a kollégák együttműködésének a fejlesztése és a cég üzleti renoméjának növelése egyaránt profitálhat egy ilyen tréningből. Egy céges tréning a készségfejlesztést helyezi a középpontba. A specialisták segítenek felismerni a résztvevők erősségeit és gyengeségeit csapattagként, rámutatni azokra az eszközökre, amiknek az ismeretével és használatával előrejutást érhetnek el.

A belső kommunikáción túl az ügyfelekkel, partnerekkel, üzleti szereplőkkel is legalább olyan fontos megértetni magukat a kollégáknak. Az egyik, legtöbbet emlegetett készség, amire a magánéletben és az üzlet világában éppen úgy szüksége van az embereknek, nem más, mint az asszertivitás.

Az asszertív kommunikáció fogalma, jelentősége

Asszertivitásra,vagyis önérvényesítésre mindenkinek szüksége van a saját érdekében, illetve a cég érdekeinek érvényesítéséhez. A munka kapcsolatokban kiemelt jelentőséget kap a civilizált, intelligens, kifinomult és eredményes kommunikáció. Nagyon nem mindegy, hogy milyen hangnemben ül le valaki tárgyalni egy üzletfelével, ahogyan az is sokat elárul valakiről, hogy milyen eszközökkel próbálja meggyőzni a másikat.

Ezek a módszerek ellentétesek az asszertív kommunikációval:

  • elfogadhatatlan az agresszív vagy domináns fellépés a másikkal szemben, az emelt hang, a fenyegető gesztusok, a megszégyenítő, lenéző, tiszteletlen hangnem
  • nem támogatott a manipulatív érdekérvényesítés sem, ami burkolt támadást jelenthet, nem nyílt kommunikációt alkalmaz, a másik kijátszását célozza meg
  • fenyegetést vagy befolyásolást nem tartalmaz ugyan, de szintén nem célravezető a passzív szerep felvétele, ami átadja a másik félnek az irányítást
  • az előzőhöz hasonló, de burkolt támadást tartalmaz a passzív-agresszív kommunikáció, aminek jellemzője a feszült, ideges, egyfajta sértett magatartás
kommunikációs tréning

Mi jellemzi az asszertíven kommunikáló felet:

  • a másik helyzetét is figyelembe veszi, tekintettel van a másik félre, képes meghallgatni a mondandóját, a véleményét
  • időt és lehetőséget ad a másik félnek arra, hogy beszéljen, kérdezzen, ez idő alatt érdeklődő, tiszteletteljes hallhatóságként viselkedik
  • nyílt kommunikáció, tárgyilagos beszéd, tiszta érzelmek jellemzik

A felek képesek közösen gondolkodni, eltávolodni a problémától és mindenki számára előnyös megoldást találni.

A szombathelyi kommunikációs tréningjeinken résztvevők számíthatnak az értékelhető fejlődésre és az eredményesebb professzionális kapcsolatokra.

További cikkek:

Tel:+36 30 298 7427
E-mail:trening@ytrening.hu