Együttműködés fejlesztés
Kapcsolati intelligencia felmérése és fejlesztése – SDI 2.0
A legtöbb vállalkozásban az egymás meg nem értése miatti félreértések, konfliktusok, plusz munkák, javítások, stressz, hatékonytalanság és sokszor konkrét üzletvesztés miatt 14-29%-kal alacsonyabb a teljesítmény, mint lehetne. A Kapcsolati Intelligenciát mérő SDI 2.0 módszertan és az ezt támogató Core Strengths rendszer, amelynek az Y Tréning csapata magyarországi hivatalos partnere, ennek az elveszített teljesítmény visszaszerzésének lehetőségét kínálja – és ehhez mellékhatásként nyugodtabb, dinamikusabb munkakörnyezetet. A módszertan diagnosztikára, szükségletek feltárására éppúgy használható, mint a problémamegoldásra, fejlesztésre, ezért javasoljuk a közös munka elején bevetni. A diagnosztikai eredmények telefonos applikáción minden napi támogatást ad a munkafolyamatok során. Építhet rá! Az értékelések és a platform-előfizetés díja már az első évben sokszorosan megtérül.
Kommunikáció fejlesztés
Kommunikálni mindenki tud. Vagy nem? Ez jó kérdés. Az ember pedig nem attól lesz okos, hogy mindenre tudja a helyes választ. Attól lesz okos hogy mindig a helyes kérdéseket teszi fel. A tudatos kommunikáció igazi művészet. A tréning során azonosítjuk a 4 féle kommunikációs típust, elsajátítjuk az azokkal való tudatos, általunk kontrollált kommunikációs eszköztárát. Feltérképezzük a kommunikációs piramis információ-vesztési szintjeit Segítségével hatékonyabban tud a csoport együtt működni, csökken a félreértések és a hibák száma, nőveljük a produktivitást és a biztonságérzetet.
Asszertív kommunikáció tudatosítás
Lehet úgy vitázni, hogy mindketten nyerünk vele? Bizony a vita a tudás cseréje, a veszekedés a tudatlanságé. Mi a kezükbe adjuk a kulcsot a konfliktusok megelőzésének. Megtanítjuk a csapatot arra, hogy az egyének miként érvényesítsék bennük úgy a saját érdekeiket, hogy mások érdekeit is figyelembe veszik. Egy békésebb, bizalmasabb légkört építünk. A résztvevők megtanulják a negatív véleményüket konstruktívan megfogalmazni és hatékonyan érvényesíteni. Elsajátítják az aktív hallgatás módszertanát, valamint az asszertív jogok és felelősségek körét.
Konfliktus kezelés
Tudta, hogy a legbénítóbb fázis az amikor már nincs is konfliktus a csapatban? Amikor már bele se állunk a helyzetbe? Rengeteg ötlet, információ veszik el a szőnyeg alá söpört, rosszul kezelt konfliktusaink során. A konfliktuskezelés tréning a kommunikációs stílusokat elemzi és az együttműködés módszereit tanítja meg. Feltárja a várható konfliktusok típusait, és segít azok pontos menedzselésében. Az elsajátított technikák lehetőséget adnak olyan reakciók kifejlesztésére, melyek a konfliktus szituációban a beszélgetést konstruktív irányba állítja, kontroll alatt tartja, ezzel a kitűzött cél elérését teszi lehetővé.
Csapatfejlesztés
Élmény csapatépítés
A hosszú és jó életet nem évekkel, hanem élményekkel és megismeréssel mérik. Egy csapatban megélt élmény ereje pedig sokszorosan tud hatni az egyénre és a csapatra egyaránt.Közösségre szabott különleges csapatépítő programokat ajánlunk, sok nevetéssel. Az eszközhangsúlyos állomások elősegítik a csoportdinamika aktivizálódását, a pozitív csoport szinergia megélését. Új tagok beilleszkedése, szervezeti átrendeződés, vagy épp a szervezeti struktúra becsontosodása ellen nagyszerű eszköz a tudatos vezetők számára. Szakértőink által vezetett csapatépítés az egymásra épülő tréningsorozat bázisköveként is hasznosítható, amennyiben szakmai visszajelzést igényelnek a csoport fejlődési potenciáljáról.
Hatékony csapatfejlesztés
Mert már Minarik Ede is megmondta, hogy kell egy csapat. Mégis milyen is egy jó csapat. Olyan ahol mindenki a helyén van és tudja a dolgát. Tudjuk és mind értjük, hogy kinek kell gólt szerezni és ki fut vissza ha baj van. Tudjuk ki a csapatkapitány és ki az edző. Egy szervezet sikerének kritikus pontja a munkatársak együttműködési készsége, kapcsolatrendszerének minősége. A csapatmunka fejlesztése nagyban megkönnyíti a beilleszkedést, a tapasztalatcserét, a folyamatátadási elakadások feltárását, miközben kielégíti a szociális igényeket, egyúttal ösztönzőleg hat az alkalmazottakra. A megoldandó problémákkal való tudatos megküzdés a csoport szinergiájának pozitív elmozdulását eredményezi.
Online csapatépítés
Egyéni fejlesztés
DISC személyiség elemzés
Sikeres előadó Képzés
Stressz és kiégés kezelés
Vállalati egészségkultúra fejlesztés
Az a cég, aki jelenleg profitmaximalizálásra és hatékonyságnövelésre törekszik, az a munkáltatói gondoskodást már nem értelmezheti HR-gesztusként. A vállalati egészségkultúra fejlesztést stratégiai prioritásként kell kezelni. Az egyéni komplex tréning hatása ugyanis nem egyéni szinten jelenik meg, produktívabb, kreatívabb, motiváltabb, egészségesebb munkavállaló értékteremtő spirálként vevői oldalon jobb minőségű szolgáltatásként, pénzügyi oldalon magasabb jövedelmezőségként realizálódik.
Komplex tréning azoknak, akik felismerték, hogy tenni kell azért, hogy csapatukban teljes életet élő emberek legyenek és teljes értékű munkavállalók. Azoknak még inkább akik nem ismerték fel ezt. Tréningünk segítségével megelőzhetőek krónikus testi és lelki megbetegedések komplex egészségügyi felmérés által, melyet szakértő orvos értékel ki. Ezzel párhuzamosan a hosszútávon fenntartható egészséges életmód eszköztárával ismerkednek meg a résztvevők, mely az aktív életviteltől a táplálkozásig bezárólag ad egyénre szabott megoldásokat. Az egyéni eredmények és a személyre szabott életviteli tanácsadást egy csoportos tréning erősíti, mely a célok pontos kitűzésével, a támogatói csoport eszközeivel, a technostressz leküzdésének módszereivel tudatosítja és mélyíti el a tréning során nyert tudást. A folyamat végén ismételt egészségügyi mérések formájában validáljuk a komplex tréning hatását.
Szervezetfejlesztés
Vállalati értékteremtés
Sok vállalkozás számára nem nyilvánvaló, hogy a létrehozott, értékesített termékében, szolgáltatásában hol bújnak meg valódi, egyedi értékek. Ez két szinten is kárt, de legalábbis kiesett bevételt, versenyhátrányt okozhat – vagy épp hogy versenyelőnyt és komoly profitot, ha megfelelően sáfárkodik ezzel a cég.
Tréningünk segít átlátni, hogy melyik munkafázisokba, folyamat-részekbe érdemes befektetni, mert minden forint megtérül, és melyeken keresztül csak folyik el a pénz. Bemutatjuk, hogy ha túl tud a cég lépni a termék-szemléleten, és sajátos, különleges tudásban, leglényegesebb hozzáadott értékekben tud gondolkodni, az gyorsan kinyithatja a fejlesztések, innováció ablakát, hatással lehet az árpolitikára, és komoly versenyelőnyt jelenthet. A cég értékeinek tudatosítása révén ráadásul javul a döntések minősége és a cég számára közös nyelvet jelenthet.
Innovációs környezet teremtés
Az Ön cégébe szívesen járnak dolgozni az emberek? Kihozzák magukból a legtöbbet? Elárasztják új ötletekkel? A beszélgetések gyakoriak, változatosak és őszinték? Mindenki egy irányba húz? Ön és ők egyaránt úgy érzik, hogy a munka kellően változatos, érdekes és értelmes? Fizetésekkel, előmenetellel, fejlődéssel, közösséggel mindenki elégedett?
És ugyanez kifelé… Vevőik-szállítóik visszajárnak? Alig várják, hogy újra rendeljenek? Megkeresik a céget közös fejlesztési javaslatokkal, stratégiai szövetségi ajánlatokkal? A kommunikációs felületek alapján az új kapcsolatok alig várják, hogy találkozhassanak a vállalattal?
Röviden szólva: rendben vannak a külső-belső motivációs rendszerek? A ‘human focused design’, avagy emberközpontú rendszertervezés megismerése és alkalmazása drasztikusan növelheti a hatékonyságot, csökkentheti a belső feszültségeket és a külső panaszokat, és javíthatja, megerősítheti a vállalkozás piaci pozícióját.
Stratégia-alkotás
Az élő stratégia abban különbözik a fiókbéléstől és az asztalláb-alátéttől, hogy sosem kötelező elkészíteni és gondozni – viszont érdemes, sőt izgalmas.
Az élő stratégia abban különbözik a külső szakértő termékétől, hogy a folyamatot végigélve a cég döntéshozói maguk alapoznak meg jól felfogott döntéseket.
Az élő stratégia abban különbözik a zsargonrágott tanulmányoktól, hogy a közgazdasági és piaci tudást leválasztja az egóról, és következtetései emberi nyelven is érthetőek és továbbgondolhatóak.
Az élő stratégia abban is különbözik nagyon sok pályázati muszáj-beadványtól, hogy készítése során a döntéshozók maguk tapasztalják és szokják meg a jövő felé nyitott tervezést, a tervek és állandó változásuk hatásait a mindennapokra. Minden szinten a sajátjuk lesz a cég és a jövője.
Az eredmény? Tudatosabb, könnyebb döntések, feszesebb munkaszervezés, világosabb jövőkép, rugalmasabb, válságállóbb szervezet.