Céges tréningek konfliktusok kezelésének fejlesztéséhez

2024. 05. 14. | Csapatépítő tréning

A célzott céges tréningjeink között minden ügyfél megtalálja a neki valót. A konfliktus kezelés mindenkinek hasznos, aki fejlődni szeretne.

A konfliktuskezelő tréningek célja a személyes készségek fejlesztése, amiket aztán a csoport hasznára lehet fordítani. Nem csupán az fontos, hogy egy csapat tagja milyen módon és eredményesen tudja kifejezni magát, hanem az is lényeges, hogy a felmerülő konfliktusokat hogyan tudja megoldani.

A konfliktusok elkerülhetetlenül jelen vannak a személyes életünkben és a munkahely világában is. A kollégák egymás között is keveredhetnek nézeteltérésbe, de az ügyfelekkel szemben is felmerülhetnek problémás szituációk.

céges tréning

A konfliktus mindenki számára ismerős helyzet, ami feszültséggel teli, cseppet sem kellemes és mindenképpen megoldásért kiált. Vélemények, érdekek, nézőpontok ütközésekor beszélünk konfliktusról, amikor a felek nem tudják összeegyeztetni a két ellentétes oldalt.

Két, alapvető megnyilvánulási mód lép érvényre egy konfliktus helyzetben. A felek eltérő módon reagálnak a kialakuló ellentétekre, igyekeznek együttműködni vagy pedig a saját oldalukat igyekeznek érvényesíteni.

A konfliktuskezelési stratégiák

Összesen öt fajta konfliktuskezelési stratégiát tudunk megkülönböztetni, ezek pedig a fentebb említett, két viselkedés alapján különülnek el. Egyikről sem lehet azt állítani egyértelműen, hogy nem helyes vagy helyes.

Szituációtól függhet, hogy versengéssel vagy együttműködve lehet célravezetően lezárni egy konfliktusos helyzetet. Egy személy eltérő sikerrel tudja alkalmazni az egyes stratégiákat, attól függően, hogy melyik áll közelebb a személyiségéhez.

  1. ElkerülőJellemző a hárító magatartás, se a saját, se mások érdekeit nem érvényesíti. A vitás helyzetek megoldása várat magára, bátortalanság, önbizalomhiány jellemzi ezt a stratégiát alkalmazókat. Hasznos lehet azonban, ha direkt a halogatásra játszik valaki vagy a probléma nem olyan jelentős, hogy fel kellene vállalni a konfrontációt.
  2. AlkalmazkodóJellemző a másik oldal érdekeinek előtérbe helyezése és a passzivitás. A kapcsolat megóvásához hasznos stratégia lehet, de akkor is jól jön, ha a probléma nem jelentős. Egyébként a konfliktus újra előjöhet, csorbulhat az alkalmazkodó fél önbecsülése.
  3. ProblémamegoldóJellemző, hogy mindkét oldal előtérbe kerül. Időt, energiát nem kímélve találja meg a mindenki számára ideális megoldást.
  4. KompromisszumkeresőJellemző, hogy mindkét fél érdeke, szerepel a megoldás megtalálásban, ám mindkét félnek fel kell adnia az igényeiből. Veszélye, hogy nincsen teljes elégedettség és a probléma sincs véglegesen megoldva vele.
  5. VersengőJellemző az erős és a dominancia, amit a fél a saját érdekei mellett sorakoztat fel. Hangsúlyos az együttműködés hiánya, a kapcsolatok veszélybe kerülhetnek. Elsősorban krízis helyzetben ajánlott ezt a stratégiát alkalmazni.
céges tréning

Alapvetően ösztönösen reagálunk egy konfliktus helyzetre, pedig meg lehet tanulni a tudatos reakciók alkalmazását is. Ennek köszönhetően sokkal hatékonyabban lehet reagálni és a konfliktust feloldani, ami munkahelyi környezetben rendkívül célravezető.

Konfliktuskezelő tréningjeinket Győrben is meg tudjuk tartani, mert rugalmasan tudunk alkalmazkodni az ügyfelek igényeihez. Működjünk együtt annak érdekében, hogy a céges csapat egy magasabb szintre tudjon kerülni és a tréningen elsajátított készségeket a cég fejlődésének szolgálatába tudják állítani!

Lépjen kapcsolatba velünk, ha érdeklődik a tréningjeink iránt és vitassuk meg, melyik válik leginkább a csapat hasznára! A weboldalunkon szerepelnek az elérhetőségeink, várjuk a megkeresését!

További cikkek:

Tel:+36 30 298 7427
E-mail:trening@ytrening.hu